Yhdistyneen kuningaskunnan (UK) matkailuvirastolla VisitBritainilla oli jännittäviä suunnitelmia maan mainostamiseksi tulevien olympialaisten aikana Ranskassa.
Kun koko maailma seurasi olympialaisia, VisitBritain käynnisti jännittävän matkailukampanjan Yhdistyneen kuningaskunnan mainostamiseksi.
Kansallisen matkailutoimiston tavoitteena on tuoda esiin Yhdistyneen kuningaskunnan parasta tarjontaa, houkutella lisää kävijöitä ja vauhdittaa matkailuteollisuutta.
Tämä vaihtelee urheilullisista ulkoilmaelämyksistä, kuten surffauksesta, ruokaelämyksiä täynnä olevien vilkkaiden kaupunkien tutkimiseen.
Se myös esittelee Yhdistyneen kuningaskunnan rikasta kulttuuriperintöä, upeita maisemia ja elinvoimaisia kaupunkeja maailmanlaajuiselle yleisölle.
”Britanniassa on rohkeita elämyksiä, joita voi löytää, ja lisäksi se edistää lämpimän brittiläisen vastaanoton tunnettuutta”, VisitBritainin Ranskan ja Benelux-maiden maajohtaja Severine Tharreau sanoi tiedotteessa.
Olympialaiset tarjoavat ainutlaatuisen tilaisuuden kiinnittää miljoonien ihmisten huomio ympäri maailmaa.
Yhdistyneen kuningaskunnan matkailukampanjan tavoitteena on innostaa ranskalaisia matkailijoita valitsemaan Yhdistynyt kuningaskunta seuraavaksi matkakohteekseen.
VisitBritainin viimeisimmän ennusteen mukaan Yhdistyneeseen kuningaskuntaan saapuu 3,6 miljoonaa vierailijaa Ranskasta vuonna 2024.
Näiden matkailijoiden odotetaan käyttävän 1,9 miljardia puntaa matkoillaan Yhdistyneessä kuningaskunnassa.
Virtuaalitodellisuus Yhdistyneen kuningaskunnan matkailukampanjassa
Heinäkuun alkuun asti kestänyt monimediainen markkinointikampanja kohdistui potentiaalisiin matkailijoihin sosiaalisen median, television ja ulkomainosten avulla.
Kampanjassa käytettiin myös luovia markkinointistrategioita potentiaalisten matkailijoiden houkuttelemiseksi.
Yksi kampanjan erityispiirteistä on VR-teknologian käyttö.
”Alfie”, tietokoneella luotu englantilainen concierge, opasti kävijöitä parhaisiin paikkoihin, joissa voi viettää hauskan loman Britanniassa.
Se jakaa myös lomavinkkejä jännittäviin ulkoilmaelämyksiin, innovatiivisiin ruokapaikkoihin ja eloisaan kulttuurielämykseen.
Mahdolliset vierailijat voivat tutustua kuuluisiin maamerkkeihin, kuten Tower of Londoniin, Stonehengeen ja Edinburghin linnaan, virtuaalisesti kotoa käsin.
Tämä elämyksellinen kokemus on suunniteltu herättämään uteliaisuutta ja innostusta vierailla Yhdistyneessä kuningaskunnassa henkilökohtaisesti.
Kampanjassa tuodaan esiin Yhdistyneen kuningaskunnan ikonisia kohteita, kuten Lontoo, Edinburgh ja Lake District.
Se mainosti myös vähemmän tunnettuja helmiä, kuten Cotswoldsia ja Skotlannin ylänköjä.
Virasto toivoo voivansa vedota laajaan yleisöön esittelemällä erilaisia nähtävyyksiä.
Mukana on historian ystäviä, luonnonystäviä, seikkailunhaluisia ja ruoan ystäviä.
Yhteistyö eri kumppaneiden kanssa
Kampanja ohjaa myös verkkoliikennettä ranskalaisille verkkosivuille, joilla on ideoita ja aktiviteetteja, nähtävyyksiä ja elämyksiä.
VisitBritain tekee yhteistyötä TripAdvisorin kanssa Ranskassa, jotta kiinnostus muuttuisi välittömiksi varauksiksi.
Kesäkuussa VisitBritain järjesti kuudelle ranskalaiselle sosiaalisen median vaikuttajalle nelipäiväisen matkan, jossa keskityttiin Britannian ulkoilu- ja urheilutarjontaan.
Olympiamitalisti Desirèe Henry tapasi ryhmän Lontoon olympiapuistossa ennen kuin he lähtivät matkalle maan halki.
He harrastivat muun muassa maastopyöräilyä Northumberlandissa, jousiammuntaa Skotlannin Loch Lomondin lähistöllä ja coasteeringia Pohjois-Walesissa.
Ryhmä jakoi jännittäviä kokemuksiaan sosiaalisessa mediassa koko seikkailunsa ajan.
VisitBritain ja Marketing Liverpool olivat mukana myös Bordeaux’n kansainvälisillä viinifestivaaleilla viime kesäkuussa.
Liverpool oli ranskalaisen festivaalin virallinen vieraskaupunki, joka mainosti musiikkitarjontaansa ja lahjakkaita kokkejaan.
Yhteistyöllä pyritään innostamaan potentiaalisia kävijöitä tutkimaan lisää Britannian monipuolisia maisemia ja aktiviteetteja.
Yhdistyneen kuningaskunnan matkailukampanja kävijämäärien lisäämiseksi
VisitEngland 2023 Attractions Survey -tutkimuksen mukaan kävijämäärät kasvavat hitaasti, mutta ovat edelleen alle pandemiaa edeltävän tason.
Englannin nähtävyyksien kokonaiskäynnit kasvoivat 11 prosenttia vuonna 2023 verrattuna vuoteen 2022.
Kasvu oli kuitenkin hitaampaa kuin kahtena edellisenä vuonna, ja kävijämäärät olivat edelleen 28 prosenttia pienemmät kuin vuonna 2019.
Hidas elpyminen korostaa matkailualan jatkuvia haasteita COVID-19-pandemian jälkeen.
VisitEnglandin johtajan Andrew Stokesin mukaan on hyvä nähdä, että vierailujen määrä Englannin upeissa nähtävyyksissä kasvaa jatkuvasti.
”Vielä on paljon tehtävää, jotta ala saadaan takaisin pandemiaa edeltävälle tasolle”, hän lisäsi.
Tutkimus osoitti, että kansainvälinen matkailu ja koulujen opintoretket edistävät kasvua vuonna 2023.
Ulkomaisten matkailijoiden vierailut englantilaisiin nähtävyyksiin kasvoivat 80 prosenttia vuoteen 2022 verrattuna.
Toisaalta kotimaankäynnit vähenivät hieman kaksi prosenttia edellisvuodesta.
Useimmilla Englannin alueilla sairaalahoitoon pääsyn määrä lisääntyi hieman, neljästä kahdeksaan prosenttia.
Lontoo erottui kuitenkin edukseen 26 prosentin kasvullaan, joka johtui pääasiassa kansainvälisten vierailijoiden tulvasta.
Tästä huomattavasta prosentuaalisesta kasvusta huolimatta Lontoon nähtävyyksien kokonaiskäyntimäärä on edelleen 22 prosenttia pienempi kuin vuonna 2019.
Kysely paljasti myös, mitkä nähtävyydet ovat tällä hetkellä suosituimpia kävijöiden keskuudessa.
Historialliset kohteet, ulkoilmanähtävyydet ja perheystävälliset kohteet vetävät edelleen paljon väkeä.
Maksullisista nähtävyyksistä suosituimpia ovat Tower of London, Kew Gardens ja Chesterin eläintarha.
British Museum, Lontoon kansallisgalleria ja Tate Modern olivat Englannin ilmaisten nähtävyyksien listan kärjessä.
Yhdistyneen kuningaskunnan matkailuennuste
VisitBritainin kampanjalla, jolla mainostetaan Yhdistynyttä kuningaskuntaa Ranskan olympialaisten aikana, pyritään houkuttelemaan lisää turisteja ja vauhdittamaan matkailuteollisuutta.
VisitBritain pyrkii innostamaan maailmanlaajuista yleisöä vierailemaan Yhdistyneessä kuningaskunnassa esittelemällä sen monipuolisia nähtävyyksiä ja käyttämällä innovatiivisia markkinointistrategioita.
Viimeisimmät kävijätilastot osoittavat hidasta mutta vakaata elpymistä, ja historialliset ja ulkoilmakohteet ovat edelleen suosittuja.
Kun matkailuala mukautuu uusiin mieltymyksiin, Yhdistyneen kuningaskunnan matkailun tulevaisuus näyttää lupaavalta.